Persoonlijk

40 dagen zonder vlees

Vanaf morgen begin ik er écht aan: 40 dagen zonder vlees of vis.

dzv

‘Dagen zonder vlees’ is geen campagne om ervoor te zorgen dat iedereen vegetariër wordt. De bedoeling is om mensen bewust te maken van hoeveel vlees en vis we eten en dat we met veel minder ook kunnen overleven. Onze aarde blijft maar opwarmen en het wordt tijd dat we er iets aan doen. Ik ben van het principe dat alle beetjes helpen, dus daarom ga ik proberen om de komende 40 dagen extra op mijn voeding te letten.

Ik verwacht niet dat het een hele grote uitdaging wordt. Sowieso eet ik op kot echt niet veel vlees of vis en kies ik voor vegetarische varianten en vooral veel groentjes. In het weekend wordt het wel iets moeilijker. Vrijdagavond eten we meestal frietjes van de frituur (iets met echte Belgen enzo) en misschien dat dat wel mijn cheatmomentje wordt. Of heeft iemand een aanrader voor lekkere vegetarische snacks? Verder heb ik ook geen zin om moeilijk te doen als ik ergens mag gaan eten bijvoorbeeld.

Doe jij ook mee aan 40 dagen zonder vlees?

– Marie

3 gedachten over “40 dagen zonder vlees

  1. Ik doe ook mee. Ik was op zich ook al een flexitariër. Voor mij is DZV een leuk moment om weer wat meer vegetarisch te koken (maar elke dag zal ook niet lukken) en eindelijk dat lijstje met uit te proberen recepten eens in te korten :)

Laat een reactie achter!

