Persoonlijk

Wat ik hele dagen doe

ON NOW

Onlangs stelde Justine mij een vraag: “Wat doe jij eigenlijk hele dagen?” Een vraag die ik de laatste tijd wel vaker krijg. Dat komt omdat ik enkel de woensdag en donderdag les heb, 9 uurtjes in totaal, en daarnaast schrijf ik ook nog mijn thesis. Normaal ging ik op stage naar China, maar door een hele visumproblematiek-soep kon die jammer genoeg niet doorgaan. Al geef ik nog niet op en hoop ik deze zomer een vrijwillige stage te kunnen doen in mijn lievelingsland. De aanhouder wint! Dus ja, nu zit ik daar in Gent met maar 9 uurtjes om verplicht naar buiten te gaan. Toch zijn mijn dagen goed gevuld en geloof het of niet: soms heb ik het gevoel dat ik toch tijd te kort kom.

Uitstapjes

Nu ik meer tijd heb, kan ik er eens van profiteren om bijvoorbeeld -zoals vorige week maandag- een uitstapje te maken naar een vriendin in Leuven. Ik was er nog nooit geweest (behalve voor Werchter) dus het feit dat ik zo weinig les heb, gaf me de perfecte gelegenheid.

Daarnaast geniet ik er ook van om eens op mijn gemak naar de Veldstraat (in Gent) te kunnen gaan zonder me meteen schuldig te moeten voelen. De laatste jaren waren echt druk op studievlak, dus dit laatste ‘rustige’ semester mag ik er wel eens van genieten.

Thesis

Ik zeg inderdaad ‘rustig’ tussen aanhalingstekens, want uiteraard moet er ook nog een thesis geschreven worden. Voor velen een vies woord met nare herinneringen. Voor mij is mijn thesis alles wat de klok slaat momenteel, maar eigenlijk werk ik er wel nog graag aan. Ik vind het zo interessant! En wanneer mijn promotor er ook nog eens heel enthousiast over is, dan krijg ik er alleen maar meer zin in om een toponderzoek neer te zetten.

Nadeel van teveel tijd is wel: er is geen druk. De verleiding om elke dag uit te slapen is groot. Gelukkig heb ik op dat vlak best wel veel discipline (denk ik). Zo probeer ik om mijn boodschappen de maandagochtend om 8u30 te doen, zodat ik om 9u in de bib kan gaan zitten. Ook spreek ik af met vriendinnen om naar de bib te gaan, zo hebben we wat sociale controle van elkaar om toch uit ons bed te klauteren. Niet dat om 8u opstaan de hel is, maar hé, we zijn ook maar studenten.

En verder …

Verder ben ik ook op zoek naar een job voor 1 dag tijdens de week, dus ja, daarvoor moet ik toch ook door de Veldstraat lopen met mijn CV in de hand.
Door die visumproblematiek moest ik ook heel wat heen en weer mailen en dat neemt toch ook wel zijn tijd en vooral de nodige energie.

Neem daar nog eens sporten bij, meer zelf koken … Op die manier zijn mijn dagen ook wel weer gevuld. Eigenlijk is het wel fijn om mijn laatste semester eens wat rustiger aan te doen op vlak van les. Nog even genieten van mijn laatste semester als student sinologie.

– Marie

Geef een reactie

