Persoonlijk·Reizen

7 redenen waarom ik van skiën hou

Twee weken geleden ging ik een midweekje skiën met mijn ouders en hun vrienden. Het was zalig om na twee jaar nog eens op de latten te staan. De sneeuwkwaliteit was nog redelijk goed voor de tijd van het jaar en de hoogte van het gebied waar we ons bevonden (Megève – Les Contamines) en vooral het weer was fantastisch. Ik heb er écht van genoten.

vsco-photo-3

Ik wou iets meer doen dan gewoon enkele foto’s tonen, dus maakte ik een lijstje met redenen waarom ik zo van skiën hou!

  1. Genieten van de prachtige omgeving. Zeker als het zo’n stralend weer is, is skiën extra leuk.
  2. Na enkele uurtjes skiën, stoppen om een Ricard te drinken. Mmm, Ricard is echt mijn favoriete drankje, maar op de piste smaakt het nog eens 10 keer beter. En in Frankrijk is Ricard meestal goedkoper dan bij ons.
  3. Af en toe eens een ‘jumpke’ nemen. Niet te hoog, maar eens vliegen is wel leuk hihi. Ook zo’n hobbelige zwarte piste vind ik wel eens leuk om te trotseren.
  4. Eens goed inademen en de gezonde berglucht appreciëren.
  5. De mensen aan de skiliften die bijna allemaal enthousiast “Bonjour! Bonne journée!” roepen.
  6. Het gevoel wanneer ik die knellende botten weer kan uitdoen na een lange dag op de latten. Skiën is leuk, maar die botten zitten nu toch echt niet goed.
  7. Door een stukje sneeuw skiën waar die dag nog niemand over geskied heeft.

Processed with VSCO with c1 presetProcessed with VSCO with c1 preset

Zeker nu ik weer sinds de tweede week van de paasvakantie constant achter mijn boeken zit, kijk ik met veel heimwee terug naar deze foto’s.

Heb jij een tripje gemaakt de voorbije vakantie?

– Marie

Een gedachte over “7 redenen waarom ik van skiën hou

Laat een reactie achter!

