Persoonlijk·Reizen

Ik ga naar Shanghai!

Oke, ik ga met de deur in huis vallen: ik ga weer naar China!!!

De mensen die mij volgen op twitter wisten het misschien al, maar om het zo helemaal officieel op mijn blog te zetten wachtte ik nog even op mijn visum want voor China is dit namelijk niet altijd even simpel. Donderdag ging ik het aanvragen in Brussel en vandaag mocht ik het alweer gaan ophalen en is het nu helemaal zeker: 我去上海! – Ik ga naar Shanghai!

3
Yes, eindelijk mijn visum in mijn handen!

Voor de mensen die helemaal niet meezijn in dit verhaal, even een mini-update: ik studeer sinologie (Chinese taal en cultuur) aan de Universiteit Gent. Dit jaar studeer ik af en als kers op de taart deed ik er alles aan om deze zomer op  stage te kunnen gaan in mijn favoriete land. 

1

Ik zal stage lopen bij FIT (Flanders Investment & Trade) in Shanghai. Een weekje na mijn laatste examen zit ik al op het vliegtuig richting de miljoenenstad, 22 juni om precies te zijn. Mijn stage zelf loopt van 26 juni tot en met 14 september.

Telkens als iemand ernaar vraagt, krijg ik kriebels in mijn buik. Van enthousiasme, maar ook een beetje gezonde stress. Het is de allereerste keer dat ik helemaal alleen het vliegtuig neem. Toen ik een keuze moest maken tussen een overstap van 1 uur of 3 uur in Frankfurt was de keuze dus al snel gemaakt. 3 uur dus ;) Met een goed boek in mijn handbagage en een koffietje zal ik dat zeker overleven. En zo’n lange vluchten (Shanghai is zo’n 12 uur vliegen) vind ik echt super chill. Genoeg eten en drinken, filmpje kijken, beetje slapen en de uren ‘vliegen’ zo voorbij hehe.

De eerste dagen zal ik in een hostel verblijven. Hopelijk zijn er nog wat mensen die alleen zullen reizen! Dat weekend zal ik vooral praktische dingen regelen zoals een simkaart, al eens gaan piepen waar ze mij maandagmorgen zullen verwachten … Genoeg te doen! Ook zal ik niet helemaal verloren lopen want vorig jaar was ik al eens 6 dagen in Shanghai tijdens mijn eerste rondreis in China.

2
Poseren met mijn visum xoxo

Ik vind het zo spannend en ik kan amper wachten, maar euh eerst nog die thesis en die examens afleggen!

Heb jij al plannen voor de zomer?

Liefs,

Marie

2 gedachten over “Ik ga naar Shanghai!

  1. Wauw, echt supergaaf dat je naar China gaat!!! Het lijkt me ook heel spannend om alleen zo ver weg te gaan! Ik ga gewoon naar Spanje, haha, klinkt meteen een stuk minder spectaculair! XXX

Laat een reactie achter!

