Uitgelezen

Uitgelezen #1: Central Park

Hupla, nog een nieuw rubriekje op mijn blog! We smijten met die nieuwe rubriekjes zeg!

In “uitgelezen” wil ik jullie graag iets vertellen over een boek dat ik recent rarara uitgelezen heb. Ik lees best snel, maar jammer genoeg heb ik vaak de tijd niet om te lezen dus verwacht je niet aan een wekelijkse terugkeer van “uitgelezen”. Ik hou wel echt van lezen en heb er echt plezier in! Het is dus zeker iets dat ik weer vaker wil gaan doen. Het lijkt me ook leuk om jullie af en toe eens bekend te maken met Chinese literatuur. Geen zorgen, er zijn vaak ook vertalingen beschikbaar. :)

2

Vandaag begin ik met een thriller van Guillaume Musso “Central Park”.
Ik leerde de Franse auteur kennen in het vijfde middelbaar toen we een boek voor het vak Frans moesten lezen: “La fille du papier”. Ik was echt fan van zijn schrijfstijl en ik besloot om nog boeken van Musso te gaan lezen. Deze keer wel in het Nederlands hoor ;)

1

Vorige zomer lag er in de standaard boekhandel weer een boek van Musso voor slechts 5 euro! Ik heb graag mijn eigen boeken en voor 5 euro kon ik dit boek niet laten liggen. Eindelijk vond ik er de tijd voor om het te lezen en bij deze is het dus uit!

De Parijse rechercheur Alice Schafer en de Amerikaanse Gabriel Keyne worden wakker op een bankje in Central Park, aan elkaar geketend met handboeien. De twee kennen elkaar niet en weten niet hoe ze hier terechtgekomen zijn. Het laatste wat Alice zich herinnert is dat ze de avond ervoor met haar vriendinnen uit ging in Parijs en het laatste wat Gabriel nog weet is dat hij pianospeelde in een club in Dublin. Nu heeft Alice een vreemd wapen in de binnenzak van haar jas en bloed op haar shirt. Onmogelijk? En toch …

Ik moet zeggen dat Musso mij met Central Park een beetje teleurgesteld heeft. Ofwel heb ik al teveel boeken van hem gelezen en is zijn stijl een beetje voorspelbaar geworden, maar toch. Het duurde heel lang voor ik echt in het verhaal zat. Plots zat ik er dan helemaal in, kwam er een goede plottwist, maar het einde … Oh god, nee. Het einde verpest een beetje het hele boek als ik eerlijk mag zijn. Zo jammer!

4

Guillaume Musso blijft me wel verbazen met zijn gedetailleerde beschrijvingen van de steden en de straten waarin het verhaal zich afspeelt. Heel leuk, want zo kan je je het boek echt heel levendig inbeelden. Dit is iets wat je ook terugvindt in zijn andere boeken.

3

Dus algemene conclusie: ik vind het niet jammer dat ik het gelezen heb, maar ik denk dat ik de Musso boeken beter even aan de kant laat liggen … Als je nog geen boeken van Musso gelezen hebt, dan raad ik ze wel eens aan! Gewoon niet teveel boeken te snel na elkaar lezen dus hihi.

Welk boek ben jij op dit moment aan het lezen?

Liefs,

Marie

2 gedachten over “Uitgelezen #1: Central Park

Geef een reactie

