Fotodagboek

Fotodagboek #4 & #5: Laatste examens en GENIETEN

Een weekje geen fotodagboek online en de week daarna een dagje te laat. Het waren duidelijk examens met daarna de start van mijn vakantie. Sinds donderdag heb ik mijn computer eigenlijk niet echt meer opengedaan. Hoe leuk is het om te genieten van het einde van je examens met zo’n prachtig weer?!

thumb_IMG_2422_1024

We keren eerst nog even terug naar die donkere tijden van 1,5 week geleden …
Studeren staat voor mij gelijk aan schrijven schrijven schrijven. Ik heb dus heel veel kladblaadjes nodig! En wanneer een kladblaadje vol is, smijt ik het altijd op de grond om verder te gaan met het volgende blaadje. Op het einde van een studeerdagje ziet mijn vloer er dan zoals hierboven uit. Een beetje slordig, maar ik ruim het altijd op als ik dan klaar ben met dat vak. Sommige mensen verzamelen flessen water, ik verzamel kladpapier haha. Hoe studeer jij?

thumb_IMG_2423_1024

Voor het examen Internationale Communicatie stak ik mezelf nog snel in de Facebook-groep ‘Schakeljaar tot Master in de Communicatiewetenschappen’. Je weet maar nooit dat er iets interessants in staat! Toen ik op een linkje van iemand klikte, schrok ik: ze vroeg geld voor haar samenvatting? Vreemd! Dan moet je toch ook wel echt geloven dat je een hele goede samenvatting gemaakt hebt … Als student aan de meest linkse faculteit van de Gentse universiteit ben ik zo’n dingen dus totaal niet gewend hahaha. Oke, ook het feit dat we in ons klasje van 15 elkaar met alles helpen en alles doorsturen zal er ook wel iets mee te maken hebben.

thumb_IMG_2437_1024

Ik nam een beetje pauze van het studeren door wat doelloos in bed te liggen. Waarom ziet dat bed er toch altijd zo verleidelijk uit tijdens de blok?

thumb_IMG_2447_1024

Ik neem ook vaak pauze door wat random foto’s van voorwerpen in mijn kamer te nemen. Deze plant is wel echt mega instagram-waardig haha.

thumb_IMG_2450_1024

Toen ik een variant van die selfie hierboven op instagram had gezet samen met de #fokdeblok van Studio Brussel, kreeg ik een like van hen! Ze liken echt elke foto met die hashtag, maar toch was het wel cool. Het zijn de kleine dingen in de blok.

thumb_IMG_2451_1024

De avond voor mijn allerlaatste examen zat ik nog een beetje te chillen op mijn brandtrap toen ik plots deze luchtballon voorbij zag vliegen! Ik ben echt een klein kind als het op zo’n dingen aankomt. Ik stond dus met een big smile te genieten van deze luchtballon! Ik heb nog net niet gezwaaid haha. En toen ik hem niet meer zag, ben ik nog een beetje gaan studeren.

thumb_IMG_2460_1024

Donderdag maakten we dan eindelijk dat laatste examen. En wat hadden we geluk met zo’n weer! We zetten ons allemaal gezellig de hele middag in de tuin van de Sint-Pietersabdij. Echt de perfecte chill-namiddag. Dit zijn trouwens bijna alle sinologen!

thumb_IMG_2462_1024

Kijk hoe zalig die blauwe lucht is! Puur genieten.

FullSizeRender

Geïnspireerd door de vlogs van Boncolor begon ik zaterdag samen met mijn mamie aan een puzzel van 550 stukjes. Mijn overgrootvader (die ik nog heel goed gekend heb) had superveel puzzels van 1000 tot zelfs 3000 stukjes. Heel leuk om buiten te doen met zo’n weer! En echt niet gemakkelijk eigenlijk, zeker niet als er een blauwe lucht gepuzzeld moet worden.

Behalve al deze dingen, heb ik dus echt ongelofelijk genoten van het prachtige weer de laatste dagen. Het ziet er ook naar uit dat het nog niet meteen gedaan is! Al hoop ik wel voor de boeren dat het eens goed regent … Het is een beetje dubbel :)

Geniet van jullie week!

Liefs,

Marie

PS: Donderdag (!!!!) vertrek ik al naar Shanghai!!!

11 gedachten over “Fotodagboek #4 & #5: Laatste examens en GENIETEN

    1. Ik drukte te vroeg op de “reactie plaatsen” knop :( wat ik dus wou zeggen is dat ik het super leuk vind dat je ook studeert in Gent! Leuke foto’s en jammer dat StuBru nog nooit ene foto van mij heeft geliked met die hashtag. En zo grappig, ik werd helemaal enthousiast toen ik Boncolor zag staan! Ik volg haar al een dik jaar en ben zot op haar vlogs. Super tof om nog een Belg te ontdekken die haar volgt!

      1. Hey Eva!
        Hé, leuk dat je haar vlogs ook kijkt! Ik denk dat ik haar nu ook al een dik jaar volg. Ik vind haar stijl van filmen echt heel leuk :) Ik krijg er ook zelf altijd zin van om te gaan filmen haha, maar vind vloggen toch wel wat awkward.
        Ik duim dat StuBru snel eens een foto liket hihi!

      2. Heel erg herkenbaar allemaal! Zij en nog wat andere vloggers inspireren mij ook enorm om zelf te gaan filmen, maar het is inderdaad wel een grote stap om te zetten! Hehe, dankjewel :)

  1. Geniet maar vollen bak, je hebt het zo verdiend! Tof gevoel hé, hihi, zeker met dit fijne weer :) Wat een tof idee eigenlijk, een puzzel maken, dat ga ik onthouden :D Liefs!

Laat een reactie achter!

