Persoonlijk·Reizen

Mijn eerste dag in Shanghai

Bij mijn eerste stap vanuit het vliegtuig op Chinese grond, rook ik het weer: juist, hoe kon ik vergeten dat China zo’n specifieke geur heeft! China ruikt naar eten, een beetje zoals een Chinees restaurant bij ons, maar dan iets muffer. Je went er wel heel snel aan. Na deze herontmoeting met de Chinese geur, liep ik door naar de douane waar de paspoorten gecontroleerd worden. Toch altijd heel stressy, vind ik. Ik had mijn officiële uitnodigingsbrief dicht bij de hand, voor het geval dat. Gelukkig verliep het vlot en kreeg ik mijn eerste stempel in mijn nieuwe pasport. Leuk!

Vervolgens kon mijn reis echt niet vlotter verlopen. Meteen na de controle ging ik mijn bagage ophalen. Ik stond nog geen minuut te wachten en daar was mijn valies al! Hup, door naar de metro. De metrorit was lang, maar gelukkig zat ik al op de juiste lijn. Vervolgens volgde ik het plannetje om naar de hostel te gaan en in een kwartiertje stond ik al aan de receptie. Ik was zo ongelofelijk blij dat alles zo vlot verlopen was! Zeker als je alleen bent, wil je echt niet sukkelen.

De behulpzame jongen van de hostel hielp me mijn 24 kilo zware valies naar boven te dragen, 4 verdiepingen. Gelukkig maar! 24 kilo is ZWAAR. Ik kwam even tot rust, kleedde mij om en vertrok naar buiten om de omgeving te ontdekken en een simkaart te kopen. Ook dat verliep redelijk vlot. Het valt mij op hoe behulpzaam iedereen is! Echt leuk.

Daarna wist ik even niet goed wat te doen en ik begon ook echt moe te worden. Ik besloot even terug te keren naar de hostel. Toen ik in mijn kamer kwam (ik slaap in een slaapzaal met 5 andere meisjes), leerde ik Anna kennen. Anna is een meisje uit Engeland en is vandaag doorgereisd naar Guilin om Engelse les te gaan geven, maar gisteren was ze dus een dagje in Shanghai. Het klikte meteen heel goed en we besloten om samen naar The Bund 外滩 en Yu Garden te gaan. Ik verschoot een beetje van mezelf dat ik overal de weg nog zo goed kende! Anna was heel blij met zo’n goede gids hihi.
’s Avonds keerden we terug naar de buurt van de hostel waar we in een typisch Chinees restaurantje noedels aten. Het heeft gesmaakt en we waren alle twee ook wel blij dat we niet alleen moesten eten!
Super jammer dat Anna vanmorgen vroeg al weg moest, maar ik hoop dat ik snel nog andere mensen leer kennen. Ik ben er zeker van dat het wel goed komt.

Mijn eerste dag in China was meer dan geslaagd.

Liefs,

Marie

PS: Ik ga snel eens op stap met mijn camera zodat ik ook wat foto’s aan jullie kan laten zien.

5 gedachten over “Mijn eerste dag in Shanghai

  1. Wat doe je het daar toch goed! Kan het geloven dat het fijn is om alles te herkennen daar, al ben ik super benieuwd naar die specifieke geur van China ;) Amuseer je vandaag! Hoe veel uurverschil is het daar eigenlijk?

Laat een reactie achter!

