Fotodagboek

Fotodagboek #6: Laatste dagen in België & eerste dagen in Shanghai

De voorbije week was genieten van het mooie weer in België, afscheid nemen van mijn vrienden en familie en aankomen in de wereldstad: Shanghai.

Mijn laatste dagen in België was het zo’n mooi weer! Ik genoot enorm van deze dagen door veel te zwemmen. Mijn valies inpakken in dit weer was iets minder leuk, maar het is toch gelukt. Deze laatste dagen betekenden ook afscheid nemen van iedereen. Ik haat afscheid nemen!

thumb_EC42B70A-000E-4543-A1C0-6E86AC962F04_1024

Donderdag vloog ik naar Shanghai. Ik schreef hier en hier al twee uitgebreide blogjes over mijn eerste dagen. Tijdens de vlucht zat ik aan het raam en kon ik deze mooie foto nemen. Heel typisch, maar ik blijf het prachtig vinden.

Dag 1 besloot ik de buurt van de hostel te verkennen. Ook niet te ver, want ik wilde niet in mijn eentje verloren lopen. Gelukkig is dat dus niet gebeurd :)

thumb_IMG_2490_1024

Even later ging ik nog met een meisje uit mijn hostel naar The Bund. Jammer genoeg regende het heel hard, dus hij kwam niet echt tot zijn recht. Op dit moment is het regenseizoen in Shanghai, maar het zou niet zo lang meer moeten duren. Gelukkig!

thumb_IMG_2491_1024

’s Avonds aten we deze lekkere noedels. Het smaakte, maar ik heb nog wat problemen met het eten. Ik vind Chinees eten zo lekker, maar op dit moment krijg ik echt niet veel binnen … Misschien is het van de stress? Geen idee, maar hopelijk kan ik snel normaal eten.

thumb_B65DBF0A-3077-4FA4-91DC-54E6BF4BFAAF_1024

Elke dag ontdek ik nieuwe plekjes. Zaterdag liep ik langs een andere uitgang de metro uit en toen kwam ik gewoon in een winkelcentrum terecht!

thumb_IMG_2494_1024

Mmm eindelijk weer echte bubble milk tea! Zo lekker.

thumb_IMG_2495_1024

Gisterenavond ging ik eten met een ander meisje uit de hostel. Dit was gong bao chicken. Ook heel lekker, maar ik kreeg het niet helemaal op … Beetje bij beetje!

Vanavond ga ik eten met mijn toekomstige appartementgenootjes en morgen begin ik aan mijn stage. Ik heb er zin in!

Liefs,

Marie

Een gedachte over “Fotodagboek #6: Laatste dagen in België & eerste dagen in Shanghai

Laat een reactie achter!

