Fotodagboek

Fotodagboek #7: Sapjes, party bus & verhuizen

Zondagavond ging ik eten met mijn toekomstige flatgenootjes: Darren en Lynn. Ook Samuël, van wie ik de kamer overneem, was er bij en het was supergezellig en fijn om iedereen te ontmoeten. We aten Koreaanse BBQ, heerlijk!
Op die rechterfoto zie je hoe de servetten boven de tafels opgehangen worden. Grappig zicht, maar eigenlijk echt handig.

thumb_IMG_2502_1024

Na het eten nam Darren ons nog mee naar een pop-up evenement van Adidas. Zo futuristisch! Sport werd gecombineerd met technologie en het was fantastisch om te zien hoe ver ze hier al staan.

thumb_IMG_2512_1024

Het leuke aan het hostelleven is dat je ongelofelijk veel mensen leert kennen. Dat betekent dus ook dat ik in al die tijd nog geen enkele keer alleen gegeten heb! Deze week was Tristinn van Seattle mijn vaste dinnerpartner. Elke avond probeerden we weer iets nieuws uit en deze keer was het Japans. Vanavond zullen we elkaar voor de laatste keer zien, maar hé, nu heb ik een reden om eens naar Seattle te gaan!

thumb_IMG_2513_1024

De volgende dag werd ons dinnergroepje uitgebreid met Erica uit Zweden. Erica is veganistisch en had een lijst met Chinese restaurants die aan deze eisen voldoen. Superleuk om dus op deze manier weer iets anders uit te testen! We dronken ook sojamelk en ik vond het echt lekker, iets wat ik niet verwacht had …

thumb_IMG_2515_1024

Jup jup, Tristinn en ik, we loooove the juices.

thumb_IMG_2516_1024

Dit flesje lijkt opvallend goed op een bekend merk, maar is het niet … Herkennen jullie het?

thumb_IMG_2517_1024

Ik probeer zoveel mogelijk te integreren en echt Chinees te doen. Vanaf nu bestaat mijn ontbijt dus uit baozi’s oftewel: gestoomde broodjes met vulling. Heerlijk!

thumb_IMG_2521_1024

Zaterdag ging ik samen met Tristinn de toeristische toer op. We bezochten onder andere Jing’an tempel en het propaganda poster museum. Beiden een aanrader!

thumb_IMG_2529_1024

’s Avonds ging ik op stap met mijn toekomstige roommates. We gingen mee naar een evenement van een van de roommates en maakten op een openluchtbus een FANTASTISCHE trip door Shanghai. Het was zo ongelofelijk prachtig! Ik voelde mij precies in een film … Dit was echt genieten.

Gisteren ben ik eindelijk verhuisd naar mijn kamer in het gedeelde appartement. Het feit dat ik weer van omgeving moest veranderen was een beetje lastig omdat ik net een routine opgebouwd had en ik die nu weer moest veranderen. Een dag later is alles weer goed en ben ik bezig met een nieuwe routine te zoeken. Komt goed!

Liefs,

Marie

Een gedachte over “Fotodagboek #7: Sapjes, party bus & verhuizen

Laat een reactie achter!

