Fotodagboek

Fotodagboek #8: local zijn & toch Westers eten

Copy of Copy of fotodagboek 10

De tijd vliegt hier! Ik ben alweer twee weken in Shanghai voor mijn stage, ongelofelijk hoe snel het gaat. De stage is superleuk en ik leer ongelofelijk veel bij. Meer kan ik er niet echt over zeggen op mijn blog aangezien het toch van de overheid is en een beetje discretie dus wel gewenst is.

De voorbije week deed ik na mijn stage weer een aantal leuke dingen, ontdekte ik weer meer van de buurt, leer ik hier steeds beter de weg kennen …

Talking about a room with a view … Links zie je het zicht vanuit mijn kamertje hier in Shanghai. Ongelofelijk toch? Ook ’s nachts is het zicht fantastisch én ik kan zelfs de Oriental Pearl Tower zien! Rechts zie je een foto in de gang van het gebouw, ik neem zeker en vast ook nog eens foto’s van het zicht langs die kant. Oh en veel mensen vragen naar een roomtour. Die komt er zeker aan! Ik doe mijn best om die woensdag online te zetten.

thumb_IMG_2548_1024

Ik woon nu op de 24 en hoogste verdieping van ons gebouw. Het is dus echt noodzakelijk om de lift te nemen haha. Het is zelfs zo hoog dat mijn oren bijna iedere keer ‘klakken’ in de lift!

thumb_IMG_2549_1024

Maandag nam ik weer een ‘mobike’ naar het werk. Ik vind het fantastisch om hier te fietsen. Ik voel me zo local! Het is ook enorm gemakkelijk. Ik denk dat ik nog eens een apart artikeltje ga maken over deze deelfietsen.

Het is gebeurd: ik heb voor de eerste keer ‘Westers’ gegeten. Het was echt te warm om ’s middags buiten te gaan eten dus bestelde ik samen met mijn lieve collega’s een slaatje. Zo lekker! De volgende dag bestelde ik weer hetzelfde haha.

thumb_IMG_2552_1024

Toen ik die avond naar huis wilde vertrekken, was het zo ongelofelijk hard aan het stormen! Ik kon dus niet anders dan te voet naar huis gaan. Een half uurtje later kwam ik door en door nat aan op het appartement. Ik had dus écht geen zin meer om nog naar buiten te gaan op zoek naar eten. Aangezien ik die dag al Westers gegeten had, besloot ik het er helemaal van te nemen en ik bestelde mcdo. Hier mag ik wel geen gewoonte van maken! En hoe zalig is dat trouwens, dat mcdo hier levert!

Donderdagavond ging ik samen met mijn roommate Darren een beetje fietsen door de buurt. Hij nam me mee naar deze brug die een beetje heel erg veel op Parijs geïnspireerd is. Normaal is hij ook mooi verlicht, maar die avond jammer genoeg niet …

thumb_IMG_2568_1024

Mijn andere roommate, Lynn, hield een plantje op het terras … Hield want dit plantje is echt dood, maar dan echt meer dan dood! Ik denk dat het hier een beetje te warm wordt om plantjes buiten te houden haha. Ik vond het best wel een grappige vondst toen ik mijn was ging halen.

Vrijdagavond sprak ik af met Tina om iets te eten en iets te gaan drinken. Super toevallig matchten we met elkaar haha, zo grappig. Precies alsof we erom gedaan hadden.

Zaterdag ging ik samen met Lynn naar een opening van een houtbewerkplaats. Super random, maar ik denk dat dit een beetje Shanghai is haha. Gewoon naar random evenementen gaan. En joepie want gratis ijskoffie! Heel erg dankbaar voor koude drankjes bij gevoelstemperatuur van 48 graden.

Vandaag, zondag, ga ik denk ik eens op stap met mijn camera en misschien een beetje shoppen.

Liefs,

Marie

2 gedachten over “Fotodagboek #8: local zijn & toch Westers eten

    1. Ongelofelijk he! Het is hier vooral heel vochtig waardoor je echt constant zweet … Niet zo aangenaam, maar gelukkig went het precies wel een beetje :) Dankjewel lieve Marthe! xx

Laat een reactie achter!

