Reizen

Visit Shanghai: Jing’an Tempel 静安寺

Copy of Visit Shanghai

Wegens een overload aan tempels bij mijn eerste bezoek aan China vorig jaar, bracht ik tijdens mijn eerste keer Shanghai geen bezoekje aan de Jing’an Tempel. Deze keer is mijn doel echter om de stad echt volledig gezien te hebben, dus trok ik er tijdens mijn eerste weekendje naar toe.

IMG_1136De Jing’an tempel vond ik persoonlijk een hele leuke tempel om te bezoeken omwille van het ongelofelijke contrast: de tempel staat als een oase van rust te midden de wolkenkrabbers in hartje Shanghai. Op zich is de tempel niet de mooiste of de speciaalste die ik ooit zag, maar dit contrast maakt het goed.

IMG_1141

Bovendien wordt het contrast versterkt doordat de tempel ook nog eens in de duurste buurt van de stad staat tussen alle high end winkels.

Leuk weetje: ook mijn appartement ligt in dit gedeelte van Shanghai (gelukkig vond ik een goedkope kamer) en dus is het maar 10 minuutjes fietsen naar de tempel! Ik vind het fantastisch om op de meest onverwachte momenten langs zo’n mooi gebouw te lopen.

IMG_1145

Ik ben dit niet zeker, maar naar mijn gevoel is de bedrijvigheid die zich nog afspeelt in de tempel voornamelijk gericht op de toeristen. Je ziet ook tal van Chinezen bidden in de vier windrichtingen, maar of te allemaal wel Boeddhistisch zijn? Wie zal het zeggen.

IMG_1138IMG_1140IMG_1146

Het mooiste stukje van de tempel bevond zich voor mij langs de achterkant. Het hout is er zo gedetailleerd afgewerkt! Echt heel mooi.

IMG_1149

Ben je voor een lange tijd in Shanghai of is het niet meer je eerste bezoek? Dan zou ik de tempel zeker en vast een bezoekje gunnen. Is het je eerste keer en heb je niet zoveel tijd, spaar dan de 50 kuai en bezoek een meer authentieke tempel in China.

Liefs,

Marie

Een gedachte over “Visit Shanghai: Jing’an Tempel 静安寺

Laat een reactie achter!

