Fotodagboek

Fotodagboek #10: smelten bij 51 graden en alien wontons eten

fotodagboek 10 (1)thumb_IMG_2703_1024

Maandag begon ik mijn week met eens naar het weerbericht te kijken. Bij het typen van deze blogpost zijn de temperaturen nog meer gestegen: 40 graden. De gevoelstemperatuur ligt meestal nog een stuk hoger dus yay voor temperaturen van rond de 50 graden! Het smelt? Nee nee, Lize Spit, ik smelt.

thumb_IMG_2653_1024

Maandagavond besloot ik om mezelf na het werk te trakteren op een manicure en gelish of “QQ nailpolish” zoals dat hier noemt. Het was weer een moeilijke keuze welk kleurtje ik zou nemen, maar ik besloot om voor vrolijk roze te gaan. Ik ben er superblij mee! Dit was zo’n 11 euro dus ik ga volgende maand zeker terug. :) Update: vandaag vond ik een winkeltje waar ze het doen voor 6 euro dus daaaaar ga ik volgende keer heen haha.

thumb_IMG_2656_1024

Deze week viel het me ook op dat mijn haar écht blond aan het worden is door de zon. Leuk, zo’n gratis highlights!

thumb_IMG_2659_1024

Ik ontdekte ook een nieuw superlekker gerechtje op de app om eten te bestellen: rijst met curry, wortel, aardappel en iets wat ik denk dat kip is, maar ik kan dit niet met zekerheid bevestigen. Mmm, dat smaakte! Het was uiteraard lekkerder dan de foto doet uitschijnen.

thumb_IMG_2660_1024

Er zijn superveel katten in Shanghai en ze chillen maar al te graag in de tuin van het consulaat. Deze grijze tijger begroette mij toen ik terugkwam met een bubble tea. Mijn computer besloot plots dat het nodig was om updates te doen en dat duurde maar liefst 1 uur. Tijd genoeg om die bubble tea dus te halen!

thumb_IMG_2661_1024

’s Avonds deed ik enkele boodschappen in het winkeltje dichtbij mijn appartement. Ik kook hier niet, maar ik had wat fruit en koffie nodig. Toen zag ik plots dit staan? Product om je groenten en fruit mee te wassen? Dit had ik nog nooit gezien! Hebben we dit in België?

thumb_IMG_2663_1024

Woensdag ging ik na het werk even shoppen aangezien er hier ook solden zijn. Yes! Ik kocht een aantal dingetjes en misschien neem ik wel eens een shoplog op als ik wat meer gekocht heb.

Na het shoppen at ik superlekkere noedels in een Taiwanees restaurantje. Zo’n soort restaurantjes zijn heel toegankelijk als je alleen wil eten dus dat ik echt aangenaam!

thumb_IMG_2666_1024

Na het eten ging ik nog even binnen in de Miniso, een superleuke Japanse winkel waar ze echt vanalles hebben. Heel leuk om even in rond te snuisteren. Daar kwam ik deze nagelknipper tegen met een vergrootglas. Hoe handig?

thumb_IMG_2667_1024

Donderdag was al meteen de laatste werkdag deze week aangezien het vrijdag de Belgische feestdag was. We bestelden eten want het was weer veel te warm om buiten de deur te gaan lunchen. Ik heb geen idee wat dat hoopje ‘vel’ rechtsboven is dus dat liet ik mooi liggen. :)

thumb_3186BF22-7840-4130-A344-7DB68FF16A14_1024

Donderdagavond begon het weekend al voor mij want vrijdag was het de Belgische feestdag! Ik ging samen met wat vrienden eten in een restaurant waar ze graag ‘smileys’ van hun eten maken. Op de foto hierboven zie je de alien fried wontons. Wel lekker haha!

thumb_IMG_2673_1024

Later die avond hielden we een pre-party op ons appartementje en gingen we uit.

thumb_7E8712B9-75B7-46DD-B776-E4E1EE38F899_1024

Vrijdag bracht ik eindelijk een bezoekje aan de Victoria’s Secret in Shanghai! En wauw, zo’n grote winkel: 4 verdiepingen. Ik hield me er dan ook 2 uurtjes bezig, oepsie. Ook kwam ik enkele Belgen tegen in de winkel, hoe toevallig!

thumb_IMG_2678_1024

’s Avonds ging ik weer eten met was vrienden en ze wilden graag deze VR-spelletjes uitproberen. Ik ging ook proberen, maar het spelletje voor met 2 was net kapot en ik had er ook niet zoveel nood aan om alleen zo’n spelletje te spelen haha.

thumb_IMG_2692_1024

Zaterdagmiddag bracht ik ondergronds door. Ik liep door een shopping mall ondergronds en het was zalig want: AIRCO <3

thumb_IMG_2693_1024

Daar zag ik ook deze t-shirt met een opdruk die ik niet echt begrijp … Julie?

thumb_IMG_2700_1024Vandaag was het zo verschrikkelijk warm dat ik besloot om nu echt volledig te integreren en ook mijn paraplu als bescherming tegen de zon te gebruiken.

Weer een leuke week achter de rug! En hopelijk opnieuw een leuke week in het vooruitzicht :)

Wat staat er op jouw planning voor de komende week?

Liefs,

Marie

9 gedachten over “Fotodagboek #10: smelten bij 51 graden en alien wontons eten

      1. Skincare producten. Als in maskertjes ofzo. Zij gebruiken ingrediënten die wij pas veel later gebruiken + kijk eens naar hun huid flawless toch? Zeker van Koreanen. Maar oke of je dat gemakkelijk in China vindt is iets anders ;).

  1. Mijn god zo warm! Dat je het uithoudt! :p Wat doe je precies van stage? Je maaltjes lijken me altijd super lekker, maar dat “vel” zou ik ook laten liggen. Haha :D En die aziatische shirts met engelse teksten zijn altijd geweldig. Haha :p je snapt er niets van. Lijkt gewoon op random bij elkaar gegooide woorden.

Laat een reactie achter!

