Fotodagboek 11: SOS Belgian WIT

Copy of Copy of fotodagboek 10-2

Oeps, ik heb het gevoel dat ik de voorbije week niet zoveel foto’s genomen heb! Ik denk dat ik het soms een beetje vergeten ben :) En dan vergat ik ook nog eens om mijn fotodagboek up te loaden! Twee dagen te laat staat fotodagboek 11 nu toch online!

IMG_2708Zondag gingen we naar Botanist om het weekend goed te eindigen met een heerlijke cocktail. Die van mij kwam gewikkeld in krantenpapier op tafel te staan, tof!

IMG_2710Maandag kwam ik deze tweet tegen en ik moest een screenshot naar mijn lief sturen want wij snappen dat lied van Niels Destadsbader toch ook echt niet haha. Volgens ons zingt hij wel: “Ze is maar 16 jaar.”?

Maandag en dinsdag namen mijn collega’s me mee naar een mall om te lunchen. Het eten was toch net iets té Chinees voor mij. Laat ons zeggen dat noedels, rijst, hot pot … allemaal beginner Chinese food zijn en ingewanden, vis, dingen waarvan je niet weet wat het is … allemaal advanced Chinese food zijn. Geef mij toch maar beginner Chinese food haha.

IMG_2711In de mall zag ik ook deze hometrainers. Die zien er wel wat mooier uit dan de grote exemplaren die ik ken! Ook heel plaatsbesparend.

Dinsdagavond ging ik met Sam en Charles hot pot eten. Het was lekker pikant en uiteraard heb ik veel te veel gegeten, maar het was zo lekker.

Processed with VSCO with c1 presetWoensdag ging ik weer met mijn collega’s lunchen, maar deze keer naar een Sichuan restaurant. Sichuan eten is het pikantste eten van China en ik hou er wel van. Deze keer was het zelfs voor mijn collega’s te pikant en de hele middag had ik dan ook het gevoel dat mijn maag in brand stond :p Ik dronk plum juice bij het eten want dat gaat goed samen met pikant. Zo lekker!!

IMG_2727’s Avonds sprak ik af met Tina en Henry. We gingen naar een gezellige bar waar ze Chinees bier verkochten dat Belgisch bier probeerde na te doen haha. Ik moest dit dus wel proberen en ik moet zeggen dat het niet slecht was!

Processed with VSCO with a6 presetElke ochtend ga ik om mijn ontbijtje bij de ‘bakker’ aan de overkant van de straat. Ik neem elke dag hetzelfde: rode bonen gestoomd broodje. Ik vind dit zo lekker. (Wauw, deze fotoweek staat in het teken van lekker eten zeker?) Vrijdagochtend ging ik dus ook zoals altijd om mijn broodje, maar toen bleek dat ze uitverkocht waren! Gelukkig wist ik nog een ander plaatsje waar ze verkocht worden, maar toen bleek dat zo ook daar uitverkocht waren. Ik wist toen even echt niet wat ik moest ontbijten. Gelukkig kwam ik onderweg een populair plekje tegen waar ze een soort van pannenkoeken verkopen: 煎饼 jianbing. Joepie, nieuw lekker ontbijtje ontdekt!

Gisteren was eens een chilldagje waar ik ook wel eens nood aan had. ’s Avonds ging ik naar een jazz concert samen met 2 collega’s. Het was echt goed! Ik geniet eigenlijk echt van klassieke muziek. Ze maakten er een leuke show van.

Vandaag ga ik naar een tentoonstelling van een kunstenaar, samen met Tina. Ik ben benieuwd!

Bedankt voor het lezen :)

Liefs,

Marie

 

Een gedachte over “Fotodagboek 11: SOS Belgian WIT

  1. eten met rode bonen ben ik ook gek op! zo lekker!! ik heb dat in Japan toen ook zooo vaak op :p en pikant eten, vind het knap dat je het zoveel kan eten haha. ik kan dat niet :p

Laat een reactie achter!